دوست داری دوستان خارجی داشته باشی؟
به ما بپیوندید و شروع به صحبت با مردم از سراسر جهان کنید
zachpett profile photo sofiakurrd1 profile photo maddie_lee profile photo kimo profile photo maryagricola00 profile photo letty85 profile photo ofosujustice profile photo c4107 profile photo saeed profile photo soulmate profile photo caryaanguyen profile photo karls profile photo annamoxl profile photo jeongyunseong profile photo jemii profile photo
saman3

حقایق جالب در مورد فرانسه چیست؟

saman3 From Iran

1. فرانسه حدود 300 سال زبان رسمی انگلستان بود

. تصور اینکه فرانسوی زبان رسمی انگلستان بین سال های 1066 تا 1362 بود، دشوار است. اما پس از اینکه ویلیام فاتح رهبری فتح نورمن ها و متعاقب آن اشغال انگلستان در سال 1066 را بر عهده گرفت، انگلیسی را معرفی کرد. -فرانسه نورمن به ملت. این را افراد سلطنتی، اشراف و مقامات با قدرت بالا می گفتند که برخی از آنها نمی توانستند انگلیسی صحبت کنند! با این حال، در سال 1362، مجلس قانون درخواست به زبان انگلیسی را تصویب کرد و انگلیسی را زبان رسمی دولت کرد. این به این دلیل بود که از نورمن فرنچ برای دادخواهی استفاده می شد، اما برای مردم عادی انگلستان که هیچ اطلاعی از آنچه در دادگاه گفته می شد، تا حد زیادی ناشناخته بود.


2. فرانسه بزرگترین کشور اتحادیه اروپا است و گاهی اوقات آن را شش ضلعی می نامند

فرانسه بزرگترین کشور اتحادیه اروپا است که مساحتی بالغ بر 551695 کیلومتر مربع را پوشش می دهد. با این حال، این کشور تنها سومین کشور بزرگ اروپا، پس از اوکراین و بخش اروپایی روسیه است. حدود یک سوم (31٪) فرانسه جنگل است و چهارمین کشور جنگلی اتحادیه اروپا پس از سوئد، فنلاند و اسپانیا است. این کشور به دلیل شکل شش ضلعی آن، گاهی اوقات به عنوان "l'hexagone" نیز شناخته می شود.

3. فرانسه محبوب ترین مقصد گردشگری جهان

است شاید زمان آن رسیده باشد که مهارت های زبان فرانسوی خود را تقویت کنید، زیرا طبق آخرین آمار گردشگری، فرانسه مکان مناسبی است. 89.3 میلیون نفر در سال 2018 از این کشور بازدید کردند و این کشور را به پربازدیدترین مقصد در جهان تبدیل کرد. پایتخت این کشور، پاریس، پس از بانکوک و لندن، سومین شهر پربازدید جهان است. زمان بستن بسته بندی است!





4. «آزادی، برابری، برادری» یا «آزادی، برابری، برادری» شعار ملی است

. همچنان آن را روی سکه ها، تمبرهای پستی و آرم های دولتی خواهید دید. اغلب در کنار "ماریان" که نماد پیروزی جمهوری است. سیستم حقوقی در فرانسه هنوز عمدتاً بر اصولی است که در قانون مدنی ناپلئون بناپارت پس از انقلاب در دهه 1800 ذکر شده است.


5. ارتش فرانسه اولین ارتشی بود که در سال 1915 (جنگ جهانی اول) از استتار استفاده کرد.

حال در اینجا یک واقعیت جالب در مورد فرانسه وجود دارد. کلمه استتار در واقع از فعل فرانسوی به معنای جبران کردن صحنه گرفته شده است. این به این دلیل است که ارتش فرانسه اولین کسی بود که یک واحد استتار اختصاصی را در سال 1915 ایجاد کرد. اسلحه ها و وسایل نقلیه توسط هنرمندانی به نام camofleurs نقاشی می شدند. سال بعد، ارتش بریتانیا از این روش پیروی کرد و بخش استتار خود را به فرماندهی سرهنگ دوم فرانسیس وایت تأسیس کرد. این پارک به عنوان کار ویژه RE (مهندسین سلطنتی) شناخته می شد.
استتار ارتش فرانسه



6. در فرانسه می توان با مرده ازدواج کرد!

یک واقعیت نسبتاً تکان دهنده در مورد فرانسه این است که طبق قوانین فرانسه، شما می توانید پس از مرگ در موارد استثنایی ازدواج کنید. این به شرطی است که بتوانید ثابت کنید که متوفی در زمان حیات خود قصد ازدواج با شما را داشته است. همچنین باید از رئیس جمهور فرانسه مجوز دریافت کنید. آخرین مورد تایید شده در سال 2017 بود که شریک یک پلیس همجنس گرا که در خیابان شانزلیزه پاریس توسط یک جهادگر به ضرب گلوله کشته شد، پس از مرگ با شریک زندگی خود اجازه ازدواج گرفت.


7. فرانسوی‌ها قوطی‌های حلبی، سشوار و بادکنک هوای گرم را اختراع کردند.

به نظر می‌رسد که ما باید فرانسوی‌ها را به خاطر بسیاری از اختراعات مفیدی که امروز می‌شناسیم و دوست داریم تشکر کنیم. به عنوان مثال، مخترع فرانسوی، نیکلاس آپرت، در سال 1809 ایده استفاده از ظروف شیشه ای مهر و موم شده را که در آب جوش قرار داده شده بود، برای نگهداری مواد غذایی داشت. پیر دورانند بعداً قوطی حلبی را اختراع کرد. خط بریل نیز توسط لویی بریل که در کودکی نابینا شده بود توسعه یافت. در همین حال، پزشک رنه لنک گوشی پزشکی را در بیمارستانی در پاریس در سال 1816 اختراع کرد و الکساندر-فردیناند گودفروی اولین سشوار جهان را در سال 1888 ثبت اختراع کرد. بالون با شکوه هوای گرم نیز توسط برادران مونتگولفیه که اولین جهان را ژوزف و اتین معرفی کردند، ساخته شد. نمایش یک بالون بدون بند در سال 1783. برادران مونتگولفیر بر روی تمبر پستی مجارستان


8. لویی نوزدهم پادشاه فرانسه تنها به مدت 20 دقیقه، کوتاه ترین دوره سلطنت

، بله، درست خواندید. پادشاه فرانسه پس از کناره‌گیری پدرش شارل دهم از سلطنت، تنها 20 دقیقه از شهرت سلطنتی برخوردار شد و او را در جولای 1830 بر تاج و تخت فرانسه گذاشت. پس از این دوره کوتاه، لوئی‌آنتوان نیز به نفع برادرزاده‌اش، دوک بوردو، از سلطنت کناره‌گیری کرد. این او را به کوتاه‌ترین زمان سلطنت در تاریخ تبدیل می‌کند. او رکورد شگفت انگیزی را با ولیعهد لوئیس فیلیپه که از نظر فنی پس از ترور پدرش پادشاه پرتغال شد، مشترک است. اما او نیز 20 دقیقه بعد بر اثر جراحت جان سپرد. پادشاه لوئیس نوزدهم فرانسه



9. فرانسه اولین کشور در جهان بود که سوپرمارکت ها را از دور ریختن مواد غذایی منع کرد

. در فوریه 2016، فرانسه اولین کشور در جهان شد که سوپرمارکت ها را از دور ریختن یا نابود کردن مواد غذایی فروخته نشده منع کرد. اکنون فروشگاه ها باید مواد غذایی مازاد را به بانک های مواد غذایی و خیریه ها اهدا کنند. سوپرمارکت‌های بزرگ‌تر از 400 متر مربع که در حال حبس کردن مواد غذایی با کیفیت خوب و نزدیک به بهترین تاریخ قبل از آن هستند، با جریمه‌های سنگینی تا 75000 یورو یا دو سال حبس مواجه می‌شوند. علاوه بر این، تمام سوپرمارکت‌های فرانسوی نیز از تخریب مواد غذایی به عنوان راهی برای جلوگیری از جستجوی غواصان زباله در سطل‌های زباله منع شده‌اند. خیلی خوبه، فرانسه!



10. اولین نمایش عمومی یک فیلم توسط لومیر فرانسوی در سال 1895

بود. برادران لومیر، آگوست ماری لوئی نیکلاس و لوئی ژان، به خاطر سیستم فیلمبرداری سینماتوگرافی و فیلم‌های کوتاهی که بین سال‌های 1895 و 1905 تولید کردند، مشهور بودند. اولین نمایش عمومی ¬فیلم جهان را در 28 دسامبر 1895 در کافه گراند پاریس برگزار کرد. اولین کارگردانی آنها La sortie des ouvriers de l'usine Lumière (کارگران در حال ترک کارخانه لومیر) بود. این فیلم سیاه و سفید پنج ثانیه ای به سادگی کارگران را نشان می دهد که کارخانه لومیر را ترک می کنند و تماشاگران را کاملا مبهوت می کند. در سال 1895، لوئی لومیر ظاهراً گفت که سینما "اختراعی بدون آینده است". اوه، چقدر کم می دانست...
مجسمه ای از آگوست و لوئیس لومیر


11. مسن ترین فردی که تا به حال زندگی کرده است، یک زن فرانسوی به نام ژان لوئیز کالمن

بوده است. ژان لوئیز کالمان در 21 فوریه 1875 در فرانسه به دنیا آمد و در 4 اوت 1997 درگذشت. او با افتتاح برج ایفل در سال 1889، دو جنگ جهانی و اختراع تلویزیون، اتومبیل مدرن و هواپیما زندگی کرد. نکته جالب این است که امید به زندگی برای زنان در فرانسه در سال 2018 به 85.3 سال و برای مردان 79.4 سال رسیده است. فرانسه همچنین از نظر امید به زندگی با مردان و زنان به طور متوسط تا 83 سالگی در رتبه چهاردهم جهان قرار دارد. ممم، باید چیزی در آب باشد!



12. فرانسه ازدواج همجنس گرایان را در سال 2013 قانونی کرد

هنگامی که رئیس جمهور فرانسوا هالند این لایحه را در 18 مه 2013 امضا کرد، فرانسه نهمین کشور در اروپا و چهاردهمین کشور در جهان شد که ازدواج همجنس گرایان را قانونی کرد. اگرچه نظرسنجی‌ها در آن زمان نشان می‌داد که حدود 50 درصد فرانسوی‌ها از آن حمایت کردند، اما همه از آن راضی نبودند. در واقع، هزاران نفر از مردم مدافع به اصطلاح "ارزش های خانوادگی" در اعتراض به خیابان ها ریختند. جمعیت در رژه غرور پاریس 2013 جمعیت در رژه افتخار پاریس 2013، تنها چند هفته پس از قانونی شدن ازدواج همجنس گرایان در


فرانسه. برندگان جایزه نوبل ادبیات بیش از هر کشور دیگری

با 15 فرانسوی برنده این جایزه معتبر از سال 1901، منصفانه است که بگوییم فرانسه برخی از تأثیرگذارترین نویسندگان و متفکران جهان را تولید کرده است. سالی پرودوم شاعر و مقاله‌نویس فرانسوی اولین برنده این جایزه در آن سال شد. از مشهورترین شاعران، رمان نویسان و نویسندگان فرانسه می توان به رنه دکارت، ولتر، شارل بودلر، بلز پاسکال، گوستاو فلوبر و ویکتور هوگو اشاره کرد.



14. اولین پیوند قلب مصنوعی و پیوند صورت هر دو در فرانسه انجام شد

. پیوند قلب در دسامبر 2013 در بیمارستان ژرژ پمپیدو در پاریس انجام شد. دستگاه پروتز زیستی که انقباضات قلب واقعی را تقلید می کند، توسط یک باتری لیتیوم یون خارجی تغذیه می شود و حدود سه برابر وزن یک اندام واقعی است. جراحان فرانسوی نیز اولین کسانی بودند که پیوند صورت را در سال 2005 انجام دادند.

15. فرانسه گران ترین بطری شراب جهان را تولید کرد

البته، فرانسه تنها به خاطر غذاهایش معروف نیست، این کشور برخی از بهترین شراب ها را نیز تولید می کند. جهان - نه به ذکر گران است. یک بطری ۷۳ ساله بورگوندی فرانسوی با قیمت شگفت‌انگیز ۵۵۸ هزار دلار، گران‌ترین بطری شراب فروخته شده در حراجی شد. بطری ۱۹۴۵ Romanee-Conti به یک کلکسیونر خصوصی آسیایی در ساتبیز به قیمت بیش از ۱۷ برابر برآورد اولیه ۳۲۰۰۰ دلار فروخته شد. آخ! صاحب بار فرانسوی در حال ریختن شراب قرمز



16. موزه لوور پربازدیدترین موزه جهان

با 9.6 میلیون بازدیدکننده در سال 2019، موزه معروف لوور پربازدیدترین موزه در جهان است. این موزه باشکوه در قلب پاریس واقع شده است و حدود 38000 اثر هنری و مصنوعات را در خود جای داده است که قدمت آنها به دوران ماقبل تاریخ باز می گردد. اینها عبارتند از مونالیزا، ونوس میلو، و هرم لوور شیشه ای معروف IM Pei که در حیاط قرار دارد. جای تعجب نیست که لوور یکی از شلوغ ترین مکان ها برای بازدید در پاریس است. هرم شیشه ای معروف لوور


17. غذای فرانسوی در سال 2010 به عنوان میراث جهانی یونسکو اعطا شد

. میراث فرهنگی ناملموس بشریت توسط یونسکو در سال 2010. کارشناسان اهمیت غذا و غذای فرانسوی را به عنوان یک رسم اجتماعی با هدف جشن گرفتن مهمترین لحظات زندگی افراد و گروه ها و همچنین تاکید بر با هم بودن برای کارکرد آن در آوردن دوستان و خانواده توصیف کردند. نزدیک شدن به یکدیگر و تقویت روابط اجتماعی.




18. ممکن است در روز اول آوریل یک «ماهی» به پشتتان گیر کند

، حالا، این یک واقعیت عجیب درباره فرانسه است. اگر روز 1 آوریل در این کشور بودید، تعجب نکنید اگر بچه‌ها سعی کردند ماهی کاغذی را به پشت شما بچسبانند و شما را "پواسون دواوریل" (ماهی آوریل) صدا کنند. این سنت قرار است در قرن شانزدهم آغاز شود، زمانی که شاه چارلز چهاردهم فرانسه تقویم را تغییر داد و کسانی که به جشن پایان سال نو در پایان ماه مارس ادامه دادند، به عنوان احمق مورد تمسخر قرار گرفتند. پس مراقب پشتت باش!



19. وارونه کردن نان باگت در فرانسه بدشانس تلقی می شود

اوه، فرانسوی ها یک دسته مشکوک هستند! بر اساس افسانه های عامیانه، قرار دادن یک نان باگت یا نان وارونه روی میز، اطرافیانتان را در معرض خطر بدبختی یا بدتر از آن مرگ قرار می دهد. ظاهراً این خرافات عجیب و غریب از قرون وسطی نشات می‌گیرد، زمانی که به جلادان اجازه داده می‌شد در مغازه‌ها چیزهایی را بدون پرداخت هزینه به دست آورند. از این رو، نانواها یک قرص نان واژگون برای آنها باقی می گذاشتند. و اگر به نان دست زدید یا نان را وارونه گذاشتید، باید قبل از خوردن آن را با صلیب علامت بزنید تا بدشانسی را دفع کنید. بله!


20. فرانسوی ها سالانه حدود 30000 تن حلزون می خورند در

اینجا یک واقعیت لزج در مورد فرانسه وجود دارد. به گزارش رویترز، فرانسوی ها سالانه حدود 30000 تن اسکارگوت می خورند. با این حال، حدود دو سوم از کل حلزون های خورده شده در فرانسه از اروپای شرقی و بالکان می آیند. بنابراین اگر در فرانسه حلزون خورده اید، به احتمال زیاد آنها مسیر طولانی را طی کرده اند تا به بشقاب شما برسند. غذای لذیذ کلاسیک فرانسوی (با سیر، جعفری و کره سرو می‌شود) همچنان یک غذای اصلی محبوب در غذاهای فرانسوی است. اسکارگو


21. حلزون‌های زنده باید بلیتی برای سوار شدن به قطارهای پرسرعت داشته باشند

. طبق قوانین فرانسه، حمل حلزون های زنده در قطار سریع السیر در فرانسه بدون داشتن بلیط شخصی، خلاف قانون است. در واقع، هر حیوان اهلی زیر 5 کیلوگرم باید مسافری باشد که پرداخت می کند. در سال 2008، یک فرانسوی در واقع جریمه شد، زمانی که بازرس بلیط او را در حال حمل موجودات روی یک TGV گرفتار کرد. با این حال، خوشبختانه، شرکت ریلی دولتی SNCF فرانسه در نهایت این جریمه را لغو کرد.


22. کروسان در واقع در قرن سیزدهم در اتریش اختراع شد

، درست است، باور کنید یا نه، شیرینی فرانسوی محبوبی که همه ما می شناسیم و دوستش داریم در واقع اقتباسی از کیپفرل است. یک غذای وینی که به قرن سیزدهم باز می گردد. همانطور که داستان پیش می رود، افسر توپخانه اتریشی، آگوست زانگ، یک نانوایی وینی را در پاریس در سال 1839 تأسیس کرد. او خدمت به کیپفرل را آغاز کرد و به سرعت در بین مردم محلی محبوب شد. در واقع تا آنجا که مقلدان فرانسوی شروع به ساختن نسخه فرانسوی خود کردند که به دلیل شکل هلالی آن را کروسان نامیدند. و بقیه، همانطور که می گویند، تاریخ است. به هر حال تقلید صادقانه‌ترین شکل چاپلوسی است. کروسان‌های تازه



23. فرانسه سالانه حدود 1.7 میلیون تن پنیر در حدود 1600 نوع تولید می‌کند

. این کشور تولید کننده لبنیات تنها در سال 2018 حدود 1.7 میلیون تن پنیر شیر گاو تولید کرد. همچنین حدود 1600 نوع متمایز پنیر فرانسوی برای امتحان کردن وجود دارد که در هشت دسته دسته بندی می شوند. خوشبختانه، فرانسوی ها همه چیز را برای خود نگه نمی دارند. در سال 2018، این کشور بیش از 679،000 تن پنیر صادر کرد، در حالی که تقریبا 895،000 تن در بازار خرده فروشی فرانسه در سال 2017 فروخته شد. Merci beaucoup!
انتخاب گسترده ای از پنیر در مغازه ای در پاریس


24. قانون فرانسه زوج ها را از بوسیدن روی سکوهای قطار منع می کند

. در فرانسه، بوسیدن در حالی که قطار روی سکو است، در واقع غیرقانونی است. این قانون قدیمی در سال 1910 به درخواست روسای راه آهن که می خواستند فرانسوی های عاشق از تاخیر در حرکت قطارها جلوگیری کنند، وضع شد. تمام بوسیدن روی سکو باید قبل از رسیدن قطار انجام شود. آن بوسه دراماتیک فیلم هالیوودی وجود دارد!



25. حداقل 35 درصد از تمام موسیقی های پخش شده در ایستگاه های رادیویی خصوصی باید فرانسوی باشد

. به هر حال، بیش از یک سوم آهنگ هایی که خواهید شنید فرانسوی خواهد بود. دولت فرانسه در ابتدا در سال 1994 برای محافظت از فرانسه در برابر آنچه دولت تهاجم فرهنگی آنگلوساکسون می‌دانست، قیمت 40 درصدی را معرفی کرد. با این حال، پس از تحریم 24 ساعته سرکش توسط ایستگاه های رادیویی فرانسه، نمایندگان پارلمان فرانسه به کاهش سهمیه به 35 درصد در سال 2016 رأی مثبت دادند. ایستگاه های رادیویی متخصص در موسیقی خارجی نیز دارای سهمیه 15 درصدی هستند.


26. Gare du Nord پاریس شلوغ ترین ایستگاه راه آهن اروپا است

در حالی که در مورد قطار... Gare du Nord در پاریس شلوغ ترین ایستگاه راه آهن در اروپا و جهان (خارج از ژاپن) است. سالانه بیش از 214 میلیون مسافر از آن عبور می کنند. ایستگاه اصلی در سال 1846 ساخته شد، اما برای عملیات بسیار کوچک شد و بنابراین در سال 1889 تخریب و بازسازی شد. توسعه‌های بیشتر بین دهه‌های 1930 و 1960 انجام شد. همچنین قرار است این ایستگاه به منظور آماده سازی برای بازی های المپیک تابستانی 2024 پاریس، کارهای توسعه بیشتری را انجام دهد. این برای افزایش ظرفیت آن برای 200000 مسافر اضافی در روز است. بهتر است از ساعت شلوغی خودداری کنید!
Paris Gare du Nord


27. شبکه راه آهن فرانسه دومین

شبکه بزرگ در اروپا نهمین در جهان است. فرانسه یکی از اولین کشورهای جهان بود که از فناوری پرسرعت استفاده کرد. شرکت دولتی Société Nationale des Chemins de fer Français (SNCF) ریل سریع السیر TGV را در سال 1981 معرفی کرد. خدمات مسافربری با سرعت بالا در مسافت های طولانی فرانسه به عنوان قطار گراند ویتس (TGV) و استاندارد مسافربری مسافت های طولانی شناخته می شود. خدمات Intercités نامیده می شود. طول شبکه پرسرعت فعلی کشور بیش از 1550 کیلومتر است. پروژه راه آهن پرسرعت Tours-Bordeaux 302 کیلومتر دیگر را به شبکه اضافه می کند.


28. بزرگترین مسابقه دوچرخه سواری جهان، تور دو فرانس، بیش از 100 سال قدمت دارد

در 1 ژوئیه 1903، 60 دوچرخه سوار اولین تور دو فرانس را از حومه پاریس مونجرون آغاز کردند. بیش از 100 سال بعد، این رویداد با حدود 198 دوچرخه‌سوار حدود 3200 کیلومتر، به بزرگترین مسابقه دوچرخه‌سواری جهان تبدیل شد. در درجه اول در سراسر فرانسه در یک سری مراحل طی 23 روز. تور دو فرانس 2013 صدمین دوره تور دو فرانس بود و حدود 15 میلیون تماشاگر برای تماشای این دوره 21 مرحله ای برای جشن صدمین سالگرد صف کشیدند. تور دو فرانس در طاق پیروزی در پاریس


29. سنت پوشیدن لباس لباس سفید در سال 1499 در فرانسه به وجود آمد

. اما تا نوزده صد سالگی به ندرت لباس عروس خاصی می خریدند و به جای آن بهترین لباس خود را انتخاب می کردند. این سنت رایج در واقع در فرانسه با ازدواج آن از بریتانی و لویی دوازدهم فرانسوی در سال 1499 سرچشمه گرفت. او در مراسم عروسی لباس سفید پوشید که نشان دهنده شروع رسم رایج غربی بود. با این حال، تا سال 1840، زمانی که ملکه ویکتوریا با شاهزاده آلبرت ازدواج کرد، لباس سفید واقعاً محبوبیت پیدا کرد و این سنت مستحکم شد.


30. بلندترین کوه اروپا مون بلان در رشته کوه های آلپ فرانسه است

که با ارتفاع 4807 متری، مون بلان رسما دومین کوه بلند اروپا است. 10 تا 12 ساعت طاقت فرسا برای صعود به قله است. اما اگر برای این کار آماده نیستید، می‌توانید یک سفر 20 دقیقه‌ای آرام را با مرتفع‌ترین تله‌کابین اروپا در Aiguille du Midi در همان نزدیکی انجام دهید تا منظره‌ای درخشان از بالا ببینید. مکان‌های شگفت‌انگیز دیگری را در فرانسه کشف کنید.
مونت بلان در فرانسه


از:


https://www.expatica.com/fr/moving/about/france-facts-109142/ #france #france

like0
dislike0
Views40