دوست داری دوستان خارجی داشته باشی؟
به ما بپیوندید و شروع به صحبت با مردم از سراسر جهان کنید
beesknees profile photo harriesa profile photo celina12ddf profile photo thewolfsbaneblooms profile photo mojessy profile photo letty85 profile photo rhondamak profile photo julia profile photo nur191 profile photo adjoateye profile photo almajmut profile photo nikki2hh profile photo aladdin profile photo nessie profile photo asailor profile photo
saman3

فرانسه به دلیل طبیعت چیست؟

saman3 From Iran

برترین شگفتی های طبیعی در

فرانسه ممکن است فرانسه به خاطر بناهای چشمگیر ساخت دست بشر شهرت داشته باشد - به برج ایفل، کاخ ورسای و پونت دو گارد فکر کنید - اما چشم انداز به همان اندازه برای ارائه دارد. از کوه‌های بلند آلپ گرفته تا نمک‌زارهای ماورایی کامارگ، فرانسه سرشار از شگفتی‌های طبیعی است که منتظر کشف هستند.


1. Aiguille du Dru:

این کوه گرانیتی خیره کننده، در توده مون بلان آلپ فرانسه، به دلیل شکل هرمی سوراخ کننده اش، Aiguille (یا "سوزن") نامیده می شود. در حالی که ممکن است شبیه یک یکپارچه به نظر برسد، در واقع دو قله وجود دارد - پتی درو 3733 متری (12247 فوت) و گرند درو 3754 متری (12316 فوت) - و این کوه معمولاً به نام لس دروس نیز شناخته می شود. این کوه با تعدادی مسیرهای سخت و یخ زده در بین کوهنوردان افسانه ای است و سابقه طولانی در کوهنوردی دارد. معروف است، در سال 1913، گروهی از کوهنوردان تلاش کردند مجسمه آلومینیومی بانوی ما از لورد را در قله قرار دهند. با این حال، به دلیل آب و هوای بد، مجسمه تا سال 1919 در شکافی صخره‌ای رها شد تا اینکه سرانجام به قله‌ای که امروزه باقی مانده است، بلند شد.


2. نمکزارهای کامارگ:

منطقه کامارگ در شرق مونپلیه یکی از بزرگترین تالاب های اروپا را در خود جای داده است – و بیشتر به خاطر نمکزارهای صورتی رنگ ماورایی اش معروف است. این منظره جادویی همچنین خانه اسب های کامارگ سفید، گاوهای نر سیاه وحشی و گله های فلامینگوهای صورتی پر زرق و برق است. آب نمک به لطف یک جلبک میکروسکوپی صورتی رنگ می شود که به فلامینگوها نیز رنگ صورتی متمایز می دهد. دریاچه‌های نمک عموماً از مارس تا نوامبر باز هستند و می‌توانید با قطار، دوچرخه یا پیاده یک تور با راهنما رزرو کنید، یا می‌توانید به تنهایی با دوچرخه به گشت و گذار در این منطقه بپردازید.


3. Aiguilles de Bavella:

این هفت قله سوزنی مانند گرانیت قرمز در پارک طبیعی منطقه ای کورس در نوک جنوبی جزیره، یک ساعت و 45 دقیقه از شهر بالای صخره Bonifacio یافت می شود. احاطه شده توسط جنگلی از درختان کاج سیاه چشمگیر بادگیر، مسیرهای متنوعی را برای کوهنوردان و صخره نوردان با هر سطح تجربه ارائه می دهد. مسیر پیاده‌گردی معروف GR 20 (Grande Randonnée) از پای کوه‌ها می‌گذرد، از دره آسینائو می‌گذرد و مجسمه سر به فلک کشیده Notre-Dame des Neiges (بانوی ما برفی) را می‌گذراند.


4. Dune du Pilat:

بلندترین تپه شنی اروپا که توسط مردم محلی به نام Pyla شناخته می شود، شکلی شگفت انگیز است که 500 متر (1640 فوت) از شرق به غرب و نزدیک به 3 کیلومتر (1.9 مایل) از شمال به جنوب کشیده شده است. این مکان بین اقیانوس اطلس، خلیج آرکاچون و یک جنگل کاج در منطقه نوول آکیتن در نزدیکی بوردو واقع شده است و یکی از بی نظیرترین مناظر جهان است. موقعیت در معرض دریا و شیب های تند آن نیز آن را به بهشت پاراگلایدر تبدیل کرده است و گلایدرهای رنگارنگ اغلب در آسمان بالا دیده می شوند. این مکان دیدنی در طول سال به روی بازدیدکنندگان باز است و می‌توان به قله‌ای که بیش از 100 متر (330 فوت) بالاتر از سطح دریا قرار دارد، برای مناظر وسیع صعود کرد.


5. Mer de Glace:

این یخچال دره ای، واقع در دامنه های شمالی توده مون بلان، به طول 7.5 کیلومتر (4.7 مایل) و 200 متر (655 فوت) عمق، با شبکه ای از یخچال های فرعی که آن را به بزرگترین یخچال طبیعی در جهان تبدیل می کند. فرانسه. زمانی توسط مورخ بریتانیایی ویلیام کاکس توصیف شد که شبیه امواجی است که در میان طوفان شدید یخ زده اند و یکی از محبوب ترین جاذبه های دره Chamonix است. می‌توانید با تله‌کابین به «غار یخی» دست‌ساز که در یخچال حک شده و پر از مجسمه‌های یخی است بروید. در مورد یخچال های طبیعی در گلسیاریوم بیشتر بدانید. و از غذاخوری عالی در ارتفاع 1200 متری (3950 فوت) بالاتر از سطح دریا در رستوران Le Panoramique Mer de Glace لذت ببرید.


6. باغ مونه:

این حوض پوشیده از پوره ها (نیلوفرهای آبی)، احاطه شده توسط بیدهای گریان و بامبو و عبور از پل ژاپنی پر از ویستریا، یکی از معروف ترین باغ های جهان است - باغ کلود مونه نقاش فرانسوی. امروزه، باغ‌های گیورنی توسط بنیاد کلود مونه نگهداری می‌شود، با این گزینه که می‌توانید باغ‌ها را خودتان کاوش کنید یا به یک تور راهنما بپیوندید. در کنار باغ آبی معروف با الهام از ژاپنی ها، می توانید کلوس نورماند را کشف کنید، باغ گلی که با دیوارهای سنگی مرتفع محصور شده و با باغی و تخت گل های رنگارنگ وحشی کاشته شده است.


7. مون بلان: مون بلان

باشکوه، در مرز ایتالیا و فرانسه، بلندترین کوه در اروپای غربی و بلندترین کوه در آلپ با ارتفاع 4810 متر (15780 فوت) است. از نظر فنی، ارتفاع کوه در سال بسته به عمق برف در قله آن متفاوت است. این یک مکان محبوب برای کوهنوردان است و اولین تلاش موفقیت آمیز برای صعود در سال 1786 ثبت شد. در یک یادداشت بدتر، مونت بلان میزبان تعدادی از حوادث از جمله سقوط هواپیما، حوادث اسکی و آتش سوزی تونل بوده است. این اتفاقات آن را به یکی از مرگبارترین کوه های روی کره زمین تبدیل کرده است.


8. Gorges du Verdon:

Gorges du Verdon که توسط کوه‌ها احاطه شده است، دره رودخانه‌ای است که در بخش Alpes-de-Haute-Provence واقع شده است. دره دو وردون تا 700 متر عمق و 25 کیلومتر (16 مایل) طول دارد و یکی از زیباترین دره های اروپا محسوب می شود. این یک پناهگاه محبوب برای صخره نوردی، فلای ماهیگیری، قایق رانی، رفتینگ و پاراگلایدر است. حتماً Styx du Verdon را که به اساطیر یونان مرتبط است و گفته می شود رابطی بین زمین و عالم اموات است، بررسی کنید.


9. Côte de Granit Rose:

Côte de Granit Rose قیمت گرانیت صورتی شمال بریتانی است. صخره های گرانیتی عظیم آن از دریا در سراسر منطقه بیرون می آیند. یکی از خاص‌ترین مکان‌ها برای تماشای آن‌ها در سواحل شمالی ترگویه است، جایی که صخره‌های صورتی رنگ به شکل‌های منحصربه‌فردی فرسایش یافته‌اند. یافتن کلبه های ساحلی عجیب و غریب که در میان تخته سنگ ها پراکنده شده اند غیر معمول نیست، چیزی که غیرقابل انکار به این مناظر زیبا و خاطره انگیز می افزاید. برای دیدن خانه کوچکی که بین دو تخته سنگ در نزدیکی Le Gouffre قرار گرفته است، وقت بگذارید.


10. صخره‌های Étretat:

صخره‌های Étretat، در یک شهر کشاورزی در نرماندی، بر فراز یک ساحل تفریحی قرار دارند که نقاشان، نویسندگان و هنرمندان برجسته‌ای را در طول سال‌ها به سواحل خود از جمله مونه، بودین، موپاسان، لوپین و کوربه جذب کرده است. برخی از نمادین ترین ویژگی های صخره ها شامل سه قوس طبیعی آنها و "سوزن" دندانه دار است که به طور جداگانه از اقیانوس اطلس بیرون می آید. صخره ها از گچ سفید ساخته شده اند و آنها را در پتویی از چمن سبز و خزه پوشانده اند. در تابستان نیز می توانید در سواحل سنگریزه سفید در مجاورت صخره ها شنا کنید و آفتاب بگیرید.


11. ذخیره‌گاه طبیعی

اسکاندولا: منطقه حفاظت‌شده طبیعی اسکاندولا، در جزیره کورس، به خاطر صخره‌های سنگی قرمز خیره‌کننده و صخره‌هایی که به‌طور چشمگیری از دریا بیرون می‌آیند، مشهور است. در سراسر این صخره‌ها، خلیج‌ها و غارهای کوچکی را خواهید دید که بسیاری از آنها عملاً توسط بشر دست نخورده باقی مانده‌اند. می توانید از ساحل اینجا سوار قایق شوید و خودتان آنها را کشف کنید. حتماً از شهرهای ساحلی دوست‌داشتنی در نزدیکی اسکاندولا نیز لذت ببرید – آن‌ها نگاهی اجمالی به زندگی محلی دارند.


12. Pont d'Arc:

این طاق سنگی طبیعی، در جنوب فرانسه، به درستی نامگذاری شده است: در زبان فرانسوی، کلمه pont به معنای پل است، و این دقیقاً همان چیزی است که Pont d'Arc به آن شباهت دارد. رودخانه Ardèche در طول سالیان متمادی سنگ را فرسایش داد و یک طاق نما ایجاد کرد و امروزه این مکان محبوبی برای قایق رانی و کایاک سواری است. برخی از Pont d'Arc را به عنوان دروازه ورود به دره Ardèche می گویند که در طرف دیگر طاق قرار دارد. در اینجا، غار Chauvet-Pont-d'Arc را خواهید یافت که محل برخی از قدیمی ترین نقاشی های غار پارینه سنگی در جهان است. باستان شناسان تخمین می زنند که آنها حدود 30000 سال پیش ایجاد شده اند.


13. Pic du Midi d'Ossau:

Pic du Midi d'Ossau، در رشته کوه پیرنه فرانسه، قله چشمگیری است که از بین دریاچه های دره اوسائو برمی خیزد. این کوه بیشتر به خاطر اندازه یا ارتفاعش به خاطر شکل دندانه دار و زاویه دارش شناخته می شود و انعکاس آن در آب های آرام زیر آن ریخته می شود. چندین مسیر پیاده روی ممکن در کوه وجود دارد که می توانید از بلوار پیرنه منظره ای عالی از آن ها داشته باشید.



از:https://theculturetrip.com/europe/france/articles/the-top-10-natural-wonders-in-france/

like0
dislike0
Views33