دوست داری دوستان خارجی داشته باشی؟
به ما بپیوندید و شروع به صحبت با مردم از سراسر جهان کنید
jen12 profile photo harriesa profile photo skm2496 profile photo carmen profile photo veraedmund profile photo mojessy profile photo desserieecute profile photo penpalslover profile photo saeed profile photo blue_butterfly21 profile photo caryaanguyen profile photo karls profile photo annamoxl profile photo lilly450 profile photo aladdin profile photo
saman3

شهر تاریخی آیوتایا در تایلند کجاست؟

saman3 From Iran

شهر تاریخی آیوتایا

آیوتایا شهری در تایلند است که در 80 کیلومتری شمال بانکوک قرار دارد. این شهر پایتخت پادشاهی سیام و یک بندر تجاری بین‌المللی پررونق از سال 1350 تا زمان تخریب توسط برمه‌ها در سال 1767 بود. ویرانه‌های شهر قدیمی اکنون پارک تاریخی آیوتایا را تشکیل می‌دهند، یک سایت باستان‌شناسی که شامل کاخ‌ها، معابد بودایی، صومعه‌ها است. و مجسمه ها این پارک در جزیره ای بین 3 رودخانه است.


آیوتایا نگاهی باشکوه به شکوه تایلند باستانی ارائه می دهد، جایی که بازدیدکنندگان می توانند در خرابه های وحشتناک اما رمانتیک پایتخت سابق سرگردان باشند.

آیوتایا زمانی مهم‌ترین شهر تایلند بود و کاخ‌ها و معابد قدیمی به عنوان شاهدی بر این امر هستند. بیش از صد وات، چدی (استوپای به سبک تایلندی)، پرنگ و هزاران مجسمه بودا در اطراف پارک پخش شده اند. برخی از مناظر - مانند معبدی که بودای خوابیده به طول 12 متر را در خود جای داده و ریشه های درختی که سر بودا را در آغوش گرفته است - بسیار خیره کننده هستند و نباید از دست داد.

آیوتایا فقط در یک سفر کوتاه با اتوبوس یا قطار از بانکوک واقع شده است، و اگر زمان زیادی را تحت فشار قرار دهید، آن را برای یک سفر یک روزه راحت می کند. اگر برنامه آرام تری دارید، برنامه ریزی کنید که چند روزی را به کاوش در پایتخت باستانی اختصاص دهید و برای گشت و گذار در شهر قدیمی و جدید یک دوچرخه سواری کرایه کنید.

در طول قرن 17 و 18 آیوتایا بزرگتر از مجموع لندن و پاریس بود و "ونیز شرق" در نظر گرفته می شد.


از:https://www.planetware.com/tourist-attractions/thailand-tha.htmgoogle.com

#thailand

like0
dislike0
Views37