دوست داری دوستان خارجی داشته باشی؟
به ما بپیوندید و شروع به صحبت با مردم از سراسر جهان کنید
jen12 profile photo sofiakurrd1 profile photo skm2496 profile photo diana43 profile photo kimo profile photo thewolfsbaneblooms profile photo sibanda profile photo letty85 profile photo soulmate profile photo rhondamak profile photo julia profile photo redhairann profile photo lilly450 profile photo nikki2hh profile photo nessie profile photo
saman3

کرمان قائوت چیست؟

saman3 From Iran

قاووت که در زبان عامیانه کرمانی به نام قواتو یک شیرینی خاص کرمانی است که کرمانی ها از قدیم الایام درست می کردند. ترکیبی از چند گیاه با هم است که با توجه به هر نوع ترکیب نام خاص خود را دارد. به عنوان مثال، قواتو چهل گیاه ترکیبی از بذر گیاهانی مانند سیاه دانه، خرفه، قهوه، کتان، کنف و کیس است.

یک نوع قاتت ترکیب نخود و نارگیل و شکر است و در انواع دیگر نخود قاتته و چیز دیگری مثل پسته جای خود را عوض می کند و ترکیبات جدیدی با خواص جدید پدید می آید. در نهایت ترکیب قهوه ای پودر به دست می آید و همانطور که از نامش پیداست برای بدن بسیار مقوی است.

برخی از انواع قائوت عبارتند از:

- خشخاش - پسته - نارگیل - نخود

ترکیبی از این گیاهان اثرات مضر یکدیگر را خنثی کرده و ترکیبی فوق‌العاده در کنار هم ایجاد می‌کنند.

از آنجایی که قواتو ترکیبی از روغن دانه است، بنابراین منبع غنی امگا 3 و 6، ویتامین های E، B، D، آنتی اکسیدان های طبیعی، آهن، فسفر و کلسیم است. این نیز fuzzies گرم و آرامش بخش است. مصرف آن برای ورزشکاران و زنان باردار توصیه می شود. با این حال، این شیرینی خوشمزه را فراموش نکنید.

#کرمان #سوغات #ایران

از:https://welcometoiran.com/what-are-souvenirs-kerman/

like0
dislike0
Views25