دوست داری دوستان خارجی داشته باشی؟
به ما بپیوندید و شروع به صحبت با مردم از سراسر جهان کنید
jen12 profile photo beesknees profile photo christinas71 profile photo leyzta32 profile photo sibanda profile photo maryagricola00 profile photo katerinax2 profile photo ofosujustice profile photo rhondamak profile photo blue_butterfly21 profile photo adjoateye profile photo hadirasolifar profile photo annamoxl profile photo 6cupsoftea profile photo aladdin profile photo
saman3

معماری برج آزادی چگونه است؟

saman3 From Iran

معماری میدان آزادی تهران بسیار منحصر به فرد است، برج آزادی به دلیل این معماری زیبا مورد توجه قرار گرفته و به یکی از نمادهای کشور عزیزمان ایران تبدیل شده است. هر قسمت از این سازه منحصر به فرد به یکی از دوره های تاریخی ایران اشاره دارد. به عنوان مثال پایه های برج از معماری هخامنشی، طاق اصلی از معماری ساسانی و طاق فوقانی از معماری پس از اسلام الهام گرفته شده است. همچنین توجه داشته باشید که کنده کاری های بین دو طاق برج کاملا ایرانی است. لازم به ذکر است که یکی از اجزای اصلی در اکثر سازه های ایرانی گنبد است که نمونه بسیار زیبایی از آن در برج آزادی وجود دارد.
برج آزادی با ارتفاع 45 متر از سطح همکف دارای 4 طبقه مجزا می باشد که برای دسترسی به آنها هم به آسانسور و هم پله مجهز شده است، گردشگران تور تهران گردی باید بدانند که جالب ترین نکته در مورد طبقات مختلف برج آزادی وجود دارد. نه یکی از آنها مسقف نیست و روباز است. معماری میدان آزادی تهران بسیار منحصر به فرد است، برج آزادی به دلیل این معماری زیبا مورد توجه قرار گرفته و به یکی از نمادهای کشور عزیزمان ایران تبدیل شده است. هر قسمت از این سازه منحصر به فرد به یکی از دوره های تاریخی ایران اشاره دارد. به عنوان مثال پایه های برج از معماری هخامنشی، طاق اصلی از معماری ساسانی و طاق فوقانی از معماری پس از اسلام الهام گرفته شده است. همچنین توجه داشته باشید که کنده کاری های بین دو طاق برج کاملا ایرانی است. لازم به ذکر است یکی از اجزای اصلی در اکثر سازه های ایرانی گنبد است که نمونه بسیار زیبایی از آن در برج آزادی وجود دارد.برج آزادی با ارتفاع 45 متر از سطح همکف دارای 4 طبقه مجزا می باشد که مجهز به آن می باشد. با داشتن آسانسور و پله برای دسترسی به آنها، گردشگران تهرانگردی باید بدانند که جالب ترین نکته در مورد طبقات مختلف برج آزادی این است که وجود ندارد یکی از آنها مسقف و باز است.

#برج_آزادی #تهران #ایران

like0
dislike0
Views30