دوست داری دوستان خارجی داشته باشی؟
به ما بپیوندید و شروع به صحبت با مردم از سراسر جهان کنید
mbai22 profile photo harriesa profile photo celina12ddf profile photo skm2496 profile photo carmen profile photo dennis profile photo dollygirl profile photo penpalslover profile photo blue_butterfly21 profile photo nur191 profile photo annamoxl profile photo 6cupsoftea profile photo almajmut profile photo lilly450 profile photo nessie profile photo
saman3

چرا به آن نقش روسرم می گویند؟

saman3 From Iran

علت نامگذاری منطقه نقش رستم به این نام بر اساس افسانه های قدیمی است. بر اساس این افسانه، این منطقه محل رویارویی رستم و اسفندیار بوده و رستم قهرمان افسانه ای شاهنامه در این منطقه توانسته اسفندیار را شکست دهد.

کوه نقش رستم پیشینه ای کهن دارد و در نقش برجسته های آن تصویر شاهان هخامنشی و ساسانی و آثار تاریخی این دو دوره به چشم می خورد. اما در میان نقوش برجسته بر روی صخره های نقش رستم، تصویر افرادی نیز وجود دارد که هویت آنها مشخص نیست.

در میان این افراد، تصویر شخصی از یک قهرمان با هیبت و کلاهی تیز وجود دارد. بر خلاف تصاویر دیگری که وحشت و لباس آنها هویت قومی آنها را آشکار می کند، این شخص شبیه هیچ قبیله دیگری نیست. در برخی منابع این تصویر متعلق به رستم شاهنامه است. اگرچه دلیل روشنی بر صحت این نظریه وجود ندارد، اما نام این منطقه بر اساس همین جایگاه نقش رستم است و این نام از زمان های بسیار قدیم نقل شده و بر آن باقی مانده است.

#نقشرستم #ایران #شیراز

like0
dislike0
Views27