پن پال ( دوست مکاتبه ای ) کیست

پن پال چیست
پن پال چیست

پن پال چیست ؟

پن پال به معنی دوست مکاتبه‌ای و یا دوست نوشتاری که در زبان انگلیسی با نام  Pen pal  شناخته می شود ، شیوه ای جالب از دوستی است که در آن افراد از راه نوشتن نامه به یکدیگر سعی در ایجاد دوستی دارند . نامه نوشتن می تواند به روش های متفاوتی انجام شود ،  مثلا با کمک پست که یک روش قدیمی و سنتی است و یا به روش های جدید تر و سریع تری مانند وبسایت های اینترنتی ، اپلیکیشن ها و یا با کمک ایمیل ، که دوستان مکاتبه ای می توانند به کمک آن ها با یکدیگر در ارتباط باشند. ، 

 هدف از یافتن پن پال چیست ؟

دوستی به روش پن پال به دلایل مختلفی شکل می گیرد . مثلا ممکن است علاقه به یادگیری یک زبان خارجی به فرد این انگیزه را بدهد که به دنبال افرادی که با آن زبان صحبت می کنند بگردد و بتواند با دوستی و مکاتبه با آن ها به یادگیری این زبان خارجی جدید بپردازد.

از دیگر اهداف پیدا کردن دوست پن پال میتواند آشنایی با سبک‌های زندگی و فرهنگ‌های گوناگون در .سراسر جهان، شناساندن فرهنگ و آیین خود به دیگر مردم جهان و ایجاد پیوند دوستی باشد

یکی از جذابیت های داشتن دوستان پن پال در این است که در آن دوست شما، شما را ندیده و  نمی‌شناسد و شما می‌توانید به راحتی در مورد مسائلی با آن ها صحبت کنید که شاید با دیگر دوستانتان و یا دیگر افراد به دلایل مختلفی نظیر دین و مذهب ، سیاسی و یا حتی شرم نتوانید صحبت کنید!

آیا دوستی پن پال بلند مدت است؟

دوستی از نوع پن پال کاملا وابسته افرادی است که در آن هستند. این دوستی میتواند گاهی بسیار کوتاه مدت در حد چند پیام باشد و در صورتی که دو نفر متوجه بشوند می توانند با هم مکالمه ی گرم و صمیمانه ای داشته باشند ، می تواند به راحتی تبدیل به یک ارتباط طولانی ، دیدارهای رو در رو و یا حتی گاهی منجر به ازدواج می‌شود.

افراد بر اساس یک شاخص مورد نظر خود دوست مکاتبه‌ای خود را برمی گزینند برای نمونه زبان، سرگرمی، جنسیت، سن، ملیت، فرهنگ و… می‌تواند افراد را برای آغاز یک پیوند مکاتبه‌ای به سمت یکدیگر بکشاند.

از چه زبانی برای دوستی پن پال استفاده می شود؟

بیشتر افراد (به جز افرادی که در جهان غرب زندگی می‌کنند) زبان مادری خود را برای نوشتن نامه در دوستی مکاتبه‌ای به کار نمی‌برند و بیشتر این نامه‌نگاری‌ها به زبان انگلیسی انجام می‌شوند، چون انگلیسی زبان جهانی است و معمولا کاربران راحت تر می توانند دوستی خود با یک فرد خارجی را شروع کنند . البته این امر کاملا بستگی به مکان زندگی دو طرف دارد . در موارد زیادی ممکن است افراد دارای زبان مشترکی باشند که به راحتی می توانند از زبان خود استفاده کنند. بنابراین نیاز نیست که حتما زبان انگلیسی بلد باشید ، می توانید دوستانی با زبان های دیگر مثلا ، فرانسوی ، آلمانی ، ترکی ، چینی ، کره ای ، عربی ، اسپانیایی و .. را نیز پیدا کنید و با آن ها دوست شوید.

آیا می توان از دوست مکاتبه ای زبان جدیدی یاد گرفت؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که کاملا بستگی به دوست مقابل دارد ، اما معمولا افراد علاقه ای به وقت گذاشتن و آموزش زبان خود به یک فرد دیگر آن هم به صورت رایگان نداردند ! آیا شما مایلید به صورت رایگان و در یک بازه ی چند ماهه وقت بگذارید و زبان مادریتان را به یک فرد دیگر آموزش دهید ؟

معمولا این اتفاق نمی افتد ، اما اگر زیرکی به خرج دهید و کمی زبان مورد نظرتان را آموزش ببینید ، می توانید با صحبت کردن در مورد مسائل مختلف با افرادی که زبان مادریشان زبان مورد نظر شماست به تمرین پرداخته و کم کم زبان خود را بهبود دهید.

چطور می توان دوست پن پال پیدا کرد ؟

در گذشته پیدا کردن یک دوست مکاتبه‌ای که پیش از آن او را ندیده باشید کم و بیش نشدنی بود، مگر اینکه نامه ای نوشته شده و به طور شانسی یک آدرس و کد پستی برای آن نوشته و ارسال می‌شد. و مشخص نبود که آیا اصلا صاحب آن آدرس می داند دوست مکاتبه ای چیست و یا آیا تمایل به این نوع دوستی دارد یا خیر .

اما امروزه شمار دوستان مکاتبه‌ای افزایش چشمگیری داشته و افراد فراوانی از سراسر جهان با پیوستن به وب سایت‌های دوست یابی پن پال دو ستان جدیدی را برگزیده و به برقراری پیوند دوستی از راه های مختلف می‌پردازند.

 ارزانی ، سرعت و همیشه در دسترس بودن اینترنت سبب شده تا شکل سنتی دوستی مکاتبه‌ای کم و بیش از میان برود. و روش های جدیدی جایگزین روش های سنتی و قدیمی شوند. به عنوان مثال سایت های اینترنتی نظیر شبکه ی اجتماعی سیتی میتی که به همین منظور طراحی شده اند  می توانند به راحتی و با سرعت زیاد به شما در یافتن دوستان پن پال جدید از سراسر دنیا کمک کنند.

دوست مکاتبه ای برای زندانیان

داشتن یک دوست پن پال برای زندانیانی که با جهان بیرون هیچ پیوندی ندارند یک نعمت به شمار می‌آید. امروزه با راه پیدا کردن اینترنت در بیشتر زندان‌های جهان، شرایط مناسبی برای زندانیان فراهم   شده تا دوست مکاتبه‌ای یا پن پال جدید پیدا کنند و با آن ها به گفتگو بپردازند که می تواند به تنهایی و نیاز های روحی آن ها کمک بسیار زیادی کند.

Related Post

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*